Παρασκευή 13 Απριλίου 2007

Αμάν Αυτά τα Μηχανάκια!



Είμαι από παλιά χρήστης, αυτοδίδακτος, υπολογιστών. Δεν είχα ποτέ άριστη σχέση μαζί τους. Από τότε που ξεκίνησα όμως γίνεται συνέχεια το ίδιο: συναντώ συνεχώς προβλήματα. Όσο σκέφτομαι τη δύστροπη που είναι καμιά φορά η τεχνολογία τόσο καταλαβαίνω ότι τελικά φιλικά προς τη χρήση μηχανάκια θα αργήσουν να βγουν για αρκετό καιρό ακόμη.


Μπορεί να τους φέρομαι δύστροπα, να έχω γύρω μου ηλεκτρομαγνητικά πεδία(είμαι και παιδί του Απριλίου ’83…) ή να είμαι γκαντέμης. Πάντως με την οποιοδήποτε μικρή ενασχόλησή μου με αυτά τα διαόλια κάτι πάει στραβά και γίνεται το έλα να δεις [άσχετο αλλά δεν το επισκεφθήκαμε όλο το Πάσχα ;-)].


Με μια μικρή έρευνα στο παρελθόν μου οι φίλοι thymiotatsis, Archon αλλά και Κρέας® έχουν να θυμούνται πολλές ιστορίες ηλεκτρονικής τρέλας.


Πριν καμιά βδομάδα σε μια απλή -και όπως εκτιμούσα- αναίμακτη εγχείριση στο υπολογιστάρη του Archon παραλίγο ο ασθενής να αποδημήσει εις κύριον…


Η υπόθεση ήταν απλή, αναβάθμιση της μνήμης Ram. Άνοιξα με προσοχή την κοιλιά του κτήνους και εντόπισα την περιοχή της επέμβασης. Άλλαξα γρήγορα το DIMMάκι με το καινούριο και φυσικά δεν έκλεισα το case, αφού το ξέρω ότι η γκαντεμιά μου δεν έχει όρια.


Άνοιξα την τροφοδοσία και μπήκα στο BIOS για να ελέγξω τους χρονισμούς και την ταχύτητα της νέας μνήμης αφού είχαμε αγοράσει 400άρα επώνυμη και έπρεπε να δουλεύει σωστά. Έκανα τις απαραίτητες ρυθμίσεις, τις αποθήκευσα και έκανα το πρώτο restart. Αυτό που αντίκρισα ξεπέρασε κάθε προσδοκία μου: το μηχάνημα είχε κολλήσει για τα καλά, μαύρη οθόνη και εκείνα τα μακρόσυρτα μπιπ από τη μητρική που σήμαιναν ότι κάτι δεν πήγαινε καλά.


Δοκίμασα διάφορα όπως να ξαναβάλω την παλιά μνήμη, να ξαναβάλω τις παλιές ρυθμίσεις στο BIOS αλλά τίποτε δεν έπιασε. Αφού άρχισα να βρίζω την τύχη μου για ακόμη μια φορά και ο Archon με έβριζε που με έφερε για ειδικό και του κατέστρεψα το μηχάνημα, βρήκα τη λύση.


Σκέφθηκα πως ο μόνος τρόπος για να επανέλθει σε λειτουργία το σύστημα ήταν να βάλω το BIOS στις αρχικές του ρυθμίσεις. Για να γίνει αυτό έψαξα το εγχειρίδιο της μητρικής μήπως υπήρχε κάποιο τζαμπεράκι γι’ αυτόν ακριβώς το σκοπό. Φυσικά και δεν ήταν τόσο απλή η λύση γιατί αυτό που έψαχνα απλά δεν υπήρχε. Πρέπει να τονίσω πως η μητρική ήταν Gigabyte με Dual BIOS ενσωματωμένο!


Ένα παλιό κολπάκι έδωσε τη λύση. Αν βγάλεις τη μπαταρία της μητρικής για κανά πεντάλεπτο χάνονται τα δεδομένα που κρατάει η μητρική και βάζει αυτόματα τις ρυθμίσεις του εργοστασίου. Έτσι και έκανα και ως δια μαγείας όλα πήγαν καλά.


Το συμπέρασμα από αυτήν την ιστορία είναι πως δεν είμαι ένας απλός χρήστης υπολογιστών, αλλά διαρκής λύτης προβλημάτων που παρουσιάζονται όταν τους χρησιμοποιώ!



Υ.Γ. 1: Δεν ξέρω αν είναι σημαντικό αλλά το μηχάνημα το είχα φτιάξει εγώ.


Υ.Γ. 2: Αν θέλετε μπορώ να σας κάνω μια ΔΩΡΕΑΝ επίδειξη των ικανοτήτων μου στο χώρο σας. Εγγυημένα σε 2 ώρες θα θέλετε να με πιάσετε από το λαιμό…


2 σχόλια:

deceiverius είπε...

Όταν λύνεις προβλήματα που εσύ ο ίδιος έχεις δημιουργήσει λίγη ώρα πριν δε χαρακτηρίζεσαι λύτης αλλά δημιουργός προβλημάτων!Επίσης, αν είσαι κοντά στο δικό μου ψ μπορώ να σε πιάσω απ' το λαιμό σε χρόνο πολύ μικρότερο των 2 ωρών(βλέπε γύρω στα 50 με 200 δευτερόλεπτα!!!)

Οφείλω να παραδεχτώ πάντως πως έκανες δυνατή μανατζεριά!Μπράβο πάλτουρα!

Ανώνυμος είπε...

:-) αχ αυτά τα μηχανήματα του διαβόλου:-)Καλημέρα λύτη και μακριά απ'το pc μου!